Caută
Close this search box.
Caută
Close this search box.

Intrebari frecvente

1. Ce tipuri de ONG-uri, dupa domeniul de activitate, pot aplica in cadrul competitiei #AdapostCuEnergie?

In competitie se pot inscrie ONG-uri nationale sau locale ce activeaza in sfere precum: servicii sociale, locuire sociala (care construiesc si reabiliteaza locuinte destinate persoanelor cu venituri reduse), dezvoltare comunitara (contribuie la dezvoltarea sustenabila a comunitatilor, organizatii care pun impreuna donatori, ONG-uri sau grupuri de initiativa), ce propun solutii de eficienta energetica.

2. In functie de sediul social, ce ONG-uri locale pot aplica in cadrul competitiei #AdapostCuEnergie?

ONG-urile locale pot aplica in cadrul programului #AdapostCuEnergie numai daca au sediul social intr-una dintre comunitatile din judetele incluse in editia 2021 a programului.

3. Un ONG infiintat in anul 2020 sau care nu are un istoric larg al activitatii poate aplica in cadrul programului #AdapostCuEnergie?

Un ONG infiintat in anul 2020 si care nu are o activitate foarta bogata poate aplica in cadrul programului #AdapostCuEnergie atat timp cat persoanele care vor fi implicate in proiect dovedesc (pe baza CV-ului atasat) o experienta relevanta in domeniul serviciilor sociale, al locuirii sociale si al dezvoltarii comunitare.

4. Pot aplica si ONG-urile cu prezenta nationala in cadrul competitiei #AdapostCuEnergie?

In cazul ONG-urilor nationale, acestea pot avea interventie punctuala in comunitatile incluse in aria de implementare a editiei din acest an a programului #AdapostCuEnergie, dar numai daca au filiala juridica in judetele si respectiv in una dintre comunitatile din judetele in care CEZ Vanzare intervine cu programul.

5. Care este aria de implementare a programului #AdapostCuEnergie?

Proiectele propuse trebuie sa aiba ca si arie de implementare una sau mai multe din comunitatile din urmatoarele judete: Arges (Pitesti, Curtea de Arges, Campulung), Dolj (Craiova, Bechet, Filiasi, Bailesti), Gorj (Targu Jiu), Olt (Slatina, Corabia, Caracal), Valcea (Ramnicu Valcea, Horezu, Dragasani, Calimanesti), Mehedinti (Drobeta Turnu Severin, Orsova, Baia de Arama, Vanju Mare), Teleorman (Alexandria, Videle, Rosiorii de Vede).

6. Proiectul castigator poate fi implementat in mai multe orase incluse in programul #AdapostCuEnergie?

Un proiect poate fi implementat exclusiv in orasele incluse in editia 2021 a programului #AdapostCuEnergie, din judetele Arges, Dolj, Gorj, Olt, Valcea, Mehedinti si Teleorman si poate viza unul sau mai multe orase mentionate mai sus.

7. Proiectul castigator poate fi implementat in mai multe dintre judetele incluse in programul #AdapostCuEnergie?

Nu se vor finanta proiecte care implementeaza activitati in cadrul mai multor judete incluse in editia 2021 a competitiei.

8. Care este suma maxima pe care o pot obtine daca aplic in cadrul programului #AdapostCuEnergie?

Suma maxima ce poate fi solicitata de aplicant este de 39.000 RON pentru proiect. Proiectele de o valoare mai mica vor fi depunctate in procesul de evaluare.

9. Cati castigatori sunt desemnati in cadrul programului #AdapostCuEnergie?

In urma evaluarii de catre juriu a aplicatiilor depuse in cadrul programului #AdapostCuEnergie va fi desemnat un singur castigator al grantului in valoare de 39.000 RON.

10. Ce categorii de beneficiari finali trebuie sa adreseze proiectul propus spre finantare?

Proiectele propuse spre finantare trebuie sa vizeze ca beneficiari finali clienti casnici CEZ Vanzare din grupuri vulnerabile: varstnici, persoane cu dizabilitati, persoane din mediul rural, persoane singure, familii monoparentale si care locuiesc in locuinte individuale

11. Cum face un aplicant dovada faptului ca beneficiarii finali ai proiectului sunt clienti CEZ Vanzare?

Aplicantii vor trebui sa completeze un formular separat in care vor trece codurile de client ale beneficiarilor individuali finali ai proiectului implementat, formular care va dovedi calitatea acestora de clienti CEZ Vanzare.

12. Care sunt directiile de interventie ale programului #AdapostCuEnergie?

In cadrul competitiei din acest an, se vor finanta idei de proiecte care fac parte din una din urmatoarele directii strategice: EFICIENTA ENERGETICA (Inlocuire/achizitie aparatura/sisteme eficiente – ex: frigider, aragaz, masina de spalat, aer conditionat, boiler, pompe, centrala termica; Anvelopare termica – pereti interiori, acoperis, ferestre; Renovare: reparatii acoperis, pereti, instalatie electrica; Conectare la reteaua electrica/gaze pentru case izolate si SOLUTII SMART (Inlocuire/ achizitie panouri solare, termostate inteligente etc.)

13. Un proiect depus se poate inscrie in ambele directii strategice ale programului #AdapostCuEnergie?

In cadrul competitiei din anul 2021, se vor finanta idei de proiecte care fac parte din una dintre urmatoarele directii strategice: Eficienta Energetica si Solutii Smart.

14. Pot aplica 2 ONG-uri in parteneriat intr-un proiect propus spre finantare in cadrul programului #AdapostCuEnergie?

În cadrul editiei 2021 a programului #AdapostCuEnergie poate aplica un singur ONG in parteneriat cu autoritati locale si/sau institutii de invatamant cu sediul in localitatile incluse in cele 7 judete eligibile.

15. Ce categorii de parteneri sunt eligibili in proiectul propus spre finantarea prin programul #AdapostCuEnergie?

Partenerii eligibili sunt institutii de invatamant si autoritati publice locale cu sediul in orasele incluse in editia 2021 a programului #AdapostCuEnergie din judetele eligibile. Parteneriatul poate viza aspecte precum colaborarea in identificarea grupurilor tinta si/sau in sustinerea implementarii si/sau dezvoltarea unor activitati din proiect care se inscriu in directiile strategice.

16. Cati parteneri eligibili poate avea un aplicant in cadrul programului #AdapostCuEnergie?

Nu exista o limita minima sau maxima a numarului de parteneri ce pot fi inclusi in proiect. Cu toate acestea, rolul fiecarui partener trebuie sa fie bine definit in cererea de finantare.

17. Este necesara co-finantare din partea aplicantului?

In cadrul editiei din acest an a programului #AdapostCuEnergie nu este necesara co-finantarea din partea aplicantului.

18. Cate cereri de finantare poate depune un aplicant?

Un aplicant poate depune maximum 2 cereri de finantare, cate una pentru fiecare directie strategica a programului #AdapostCuEnergie.

19. Care sunt criteriile de departajare a proiectelor aplicante in cadrul programului #AdapostCuEnergie?

Criteriile de selectie folosite pentru departajarea proiectelor dupa evaluarea acestora se refera la relevanta proiectului, impactul acestuia in comunitate, obiectivele SMART, constituirea unui buget realist, transparent si corelat cu activitatile proiectului, sustenabilitatea proiectului si planificarea realista a activitatilor.

20. In bugetul proiectului propus spre finantare in cadrul programului #AdapostCuEnergie salariile sunt cheltuieli eligibile?

Salariile/costurile salariale pentru angajatii sau colaboratorii beneficiarilor de grant care sunt implicati direct in managementul proiectului reprezinta cheltuieli eligibile, cu conditia ca valoarea acestora sa nu depaseasca 20% din valoarea finantarii.

21. Costurile destinate dezvoltarii organizationale a aplicantului sunt eligibile in cadrul programului #AdapostCuEnergie?

Costurile destinate dezvoltarii organizationale a aplicantului NU sunt eligibile in cadrul programului #AdapostCuEnergie.

22. Este necesara o evidenta contabila separata a cheltuielilor generate in cadrul proiectului finantat prin programul #AdapostCuEnergie?

Castigatorul grantului are obligatia sa tina o evidenta financiar-contabila separata a veniturilor si cheltuielilor aferente realizarii proiectului. Atunci cand sunt solicitate de catre Administratorul programului, inregistrarile din contabilitate trebuie sa demonstreze utilizarea corespunzatoare a fondurilor primite in scopul si spre folosul proiectului, conform conditiilor contractuale.

23. Castigatorul grantului este obligat sa includa in activitatile proiectului si partea de promovare a acestuia?

Castigatorul este obligat sa asigure promovarea proiectului pe canalele pe care le are la dispozitie (pagina de Facebook, website, Instagram) si, de asemenea, este incurajat sa incheie parteneriate media in acest sens.

Inapoi la pagina principala

Criterii de selectie