Caută
Close this search box.
Caută
Close this search box.

Plătește factura de gaze online - Ghid Complet

Ca urmare a impactului Covid-19, se înregistrează o serie de schimbări majore în ceea ce privește comportamentul consumatorilor. Una dintre aceste se referă la îndepărtarea companiilor și a consumatorilor de utilizarea numerarului și a altor instrumente fizice pentru plăți, întrucât acestea sunt considerate potențiali purtători ai virusului. În acest sens, digitalizarea a reprezentat soluția pentru implementarea sistemelor de plăți online menite să asigure încasarea fără riscuri a plăților către comercianți, furnizori de utilități, autorități și alte entități. Bucurându-se de o creștere a numărului de utilizatori, procesatoarele de plăți online s-au transformat într-o necesitate atât pentru companii, cât și pentru consumatori. De aceea, în contextul actual, posibilitatea de plată online a facturilor la gaze rămâne un avantaj important în contractul încheiat cu un furnizor de gaze naturale. Iată ce trebuie să știi despre cum poți să plătești factura de gaze online.

Consolidarea transparenței dintre clienți și furnizorii de utilități

Clienții au  standarde și așteptări ridicate în relația cu brand-urile/ companiile pe care le aleg, iar toleranța față de experiențe mediocre este foarte scăzută. Astfel, apare nevoia furnizorilor de utilități de a le îndeplini așteptările prin oferirea de servicii relevante și personalizate Pentru a atinge acest obiectiv, furnizorii trebuie să le câștige încrederea. Transparența este avantajul competitiv care îmbunătățește relația dintre clienți și furnizori, prin construirea încrederii. În ultima perioadă, furnizorii de utilități au depus eforturi în dezvoltarea transparenței cu clienții lorprin realizarea investițiilor în tehnologii menite să ofere instrumente digitale și implicit experiențe complete. Printre exemplele de investiții, enumerăm:
  • Contractarea 100% online;
  • Portaluri și aplicații pentru transmitere index, vizualizarea consumului, plată online, actualizare date și modificare conveție de consum;
  • Discuții directe online cu furnizorul prin chat-ul de pe website etc.

Plata online – integrarea nevoilor consumatorului în asigurarea transparenței

Din moment ce, transparența este construită și pe baza oferirii unor experiențe care să le întâlnească și chiar să le depășească așteptările clienților, furnizorii de utilități sunt nevoiți să presteze servicii centrate pe nevoile și dorințele acestora. În contextul actual, plata online este una dintre cele mai importante condiții în contractele de furnizare servicii, cum este cel de furnizare gaze naturale. Pentru a veni în sprijinul clienților, serviciul de plată online eficientizează întregul proces de achitare a facturii, clientul având siguranța efectuării acesteia într-un timp mult mai scurt și beneficiind totodată de un nivel ridicat de confort și siguranță.

Care sunt avantajele plății online?

Pe lângă eliminarea riscurilor legate de răspândirea COVID-19, plata online a facturilor de gaze aduce o serie de avantaje precum:
  • Procedura este complet gratuită;
  • Scutirea consumatorilor de deplasarea către un centru de plată;
  • Introducerea informațiilor solicitate pentru realizarea plății se realizează rapid și ușor;
  • Păstrarea istoricului de plăți în contul utilizatorului;
  • Protecția mediului înconjurător, prin eliminarea chitanțelor și facturilor în format fizic;
  • Posibilitatea de efectuare a plății în orice moment din zi și din orice loc (atâta timp cât există conexiune la internet);
  • Plata se realizează în siguranță;
  • Plata este efectuată și înregistrată instant.

Cum se transmite indexul autocitit?

Din moment ce timpul este prețios pentru tine și nu ai posibilitatea de a aștepta un operator, autocitirea indexului este soluția recomandată în acest sens. Citit doar în perioada indicată pe facutră sau în contul de client My CEZ, indexul înregistrat pentru consumul de gaze naturale poate fi transmis simplu și rapid, prin următoarele opțiuni:
  • Accesarea contului My CEZ (mycez.ce.ro sau aplicația pentru Android/ iOS) și a opțiunii Index;
  • Transmiterea prin Info Kiosk-uri din centrele de relații cu clienții din Argeș, Dolj și Vâlcea;
  • Apelarea numărului de telefon 0800 500 200.
Cu toate acestea, transmiterea indexului autocitit nu este posibilă dacă:
  • Se încearcă trimierea într-o altă perioadă decât cea de citire indicată în factură și în cont;
  • Citirea contorului este realizată lunar de către un operator de distribuție, ținând cont de contract.

Cum se realizează plata online a facturii CEZ de gaze naturale?

Clientul CEZ Vânzare poate vizualiza oricând situația actualizată în ceea ce privește consumul de gaze naturale, dar și istoricul facturilor, având posibilitatea de a achita online facturile. Procedura de plată a facturii de gaze online se poate realiza rapid prin accesarea:
  • paginii web mycez.ro;
  • aplicației pentru smartphone și tablete.
Poți efectua plata facturii, urmărind etapele de mai jos:
  1. Loghează-te în cont;
  2. Accesezi Secțiunea Solduri.
  3. Apasă butonul „Plătește online” de pe prima pagină;
  4. Selectează factura pe care dorești să o plătești și apasă unul dintre butoane „Plătește tot” (plată integrală) sau „Plătește parțial” (plată incompletă);
  5. Vei fi direcționat pe o pagină securizată, unde suma de plată va fi validată și unde ți se vor solicita datele de pe cardul bancar.

Care este termenul de plată a facturii de gaze online?

Termenul de plată se regăsește atât în factură, cât și în contract. Dacă valoarea facturii nu este achitată la termenul de scadență, atunci locul de consum urmează să fie supus procedurii de deconectare. Dacă se dorește realimentarea cu gaze naturale, clientul este nevoit să achite debitele restante și tarifele aferente serviciului de reconectare. Ținând cont de locul unde se efectuează deconectarea, taxele de realimentare variază de la 168 la 485 de lei.

Ce trebuie să faci dacă facturile întârzie să apară?

În funcție de termenii și condițiile stabilite în contract, poți primi factura de consum de gaze naturale în format fizic sau electronic. Situațiile în care factura ar putea să întârzie sunt rare, însă în acest sens, ai posibilitatea să te:
  • Adresezi unuia dintre Centrele de Relații cu Clienții CEZ (www.cez.ro/ro/centrele-regionale-de-contact.html);
  • Apelezi numărul unic 0251 929, disponibil zilnic în intervalul 08:00 – 20:00;
  • Contacta online pe chat-ul de pe www.cezinfo.ro.
Astfel, vei putea afla detalii despre suma pe care trebuie să o plătești, prin una dintre modalitățile de plată disponibile. În vederea evitării unor astfel de cazuri, CEZ pune gratuit la dispoziția clienților săi serviciul E-factura CEZ Vânzare, menit să asigure trimiterea și primirea facturii curente de gaze naturale în format electronic chiar în ziua emiterii, fără nicio întârziere. Având factura pe e-mail sau în aplicație, clienții economisesc timp prețios, plătesc simplu, rapid și contribuie la eliminarea risipei de hârtie. Cu toate acestea, optarea pentru factură electronică implică renunțarea la opțiunea de primire a facturii în format fizic. E-factura poate fi dezactivată sau reactivată în contul My CEZ, secțiunea Alege E-factura prin apăsarea butonului Activează/ Dezactivează. Clienții au posibilitatea, în orice moment, de a reveni la opțiunea de a primi factura pe suport de hârtie gratuit, fără să fie percepută vreo taxă.
Facebook
Twitter
LinkedIn